پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118337
ورود نرم افزار جاسوسي به برخي ادارات دولتي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1872


به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از دانا، وايبر يک نرم‌افزار پيام‌‌رسان براي تلفن‌هاي هوشمند است که توسط شرکت Viber Media ساخته شده است که با نصب اين نرم افزار و دسترسي به اينترنت مي توان توسط موبايل به صورت رايگان صحبت کرد و همچنين MMS يا SMS فرستاد.

با توجه به اينکه فيلم‌هاي زيادي از طريق اين نرم افزار جا‌به جا مي‌شود و همچنين اطلاعات افراد به صورت شبکه اي و گسترده جا‌به جا‌مي شود، عده اي از کارشناسان اين نرم افزار را يک نرم افزار جاسوسي مي دانند.

شنيده ها حاکي از آن است که در بسياري از نهادها، سازمانها و ادارات دولتي رسما از وايبر به عنوان اتوماسيون داخلي استفاده کرده و اطلاعات مهم درون سازمان خود را از اين طريق به مديران و کارمندان منتقل مي کنند.

بر اساس اين گزارش تعداد زيادي از کارمندان به نسخه کامپيوتري وايبر روي آورده اند و از اين نرم افزار بر روي سيستم هاي خود استفاده مي کنند.

اين در حالي است که چندي پيش وايبر فيلتر و دوباره رفع فيلتر شد و  کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه هنوز نتوانسته است تصميم نهايي درباره فيلتر يا باز بودن اين شبکه اجتماعي را بگيرد.

نکته‌اي بسيار جالب و قابل تامل کشور توليدکننده و موسس اين نرم‌افزار است. گرچه مرکز اصلي شرکت وايبر در قبرس است، اما خاستگاه آن‌ جايي نيست جز سرزمين‌هاي اشغالي؛ سرور مرکزي وايبر در خاک سرزمين هاي اشغالي است و وايبرحتي در بسياري از کشورهاي اسلامي و همچنين کشورهاي لائيک فيلتر است؛ اما در ايران هنوز وايبر فيلتر نيست.

خاطر نشان مي شود موسس و مدير وايبر، تالمون مارکو، افسر رژيم صهيونيستي و معاون وي ايگور ماگازينيک همکار او در ارتش است.

تالمون مارکو Talmon Marco يک تاجر آمريکايي-اسرائيلي است. وي در سرزمين‌هاي اشغالي بدنيا آمده و به عنوان افسر ارشد اطلاعات ارتش مرکز فرماندهي ارتش رژيم صهيونيستي کار کرده است.

بخش اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي، يکي از واحدهاي زيرمجموعه سرويس جاسوسي اين رژيم، موساد است.

به گزارش العربيه، وايبر اپليکيشني کاملا رايگان و بدون هيچگونه تبليغات است، العربيه اين سوال را مي‌کند که چطور مي‌شود نرم‌افزاري خدمات خود را به بيش از 200 ميليون نفر در جهان به طور رايگان ارائه کند؟

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html